O Przedszkolu
"Chatka Puchatka" to przedszkole przyjazne dzieciom i rodzicom, obejmuje opieką wyłącznie dzieci niepełnosprawne intelektualnie i ruchowo.
W przedszkolu istnieją cztery grupy dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim (także z wielorakimi niepełnosprawnościami). Grupy liczą do 10 dzieci. Nazwy grup, a także wystrój przedszkola nawiązuje do ?patrona? placówki Kubusia Puchatka. Są to: Króliczki, Tygryski, Kangurki, Puchatki.
Kadra pracowników
Opieka wychowawczo?dydaktyczna odbywa się w czterech grupach pod kierunkiem specjalistów:
- nauczycieli oligofrenopedagogów
- psychologa
- logopedy
- muzykoterapeuty
- nauczyciela wychowania fizycznego
- fizjoterapeuty
Atuty przedszkola
Przedszkole znajduje się w wolno stojącym budynku, który jest całkowicie pozbawiony barier architektonicznych, ma specjalne podjazdy dla wózków inwalidzkich oraz windę. Dzieci przebywają w przestronnych salach, a każda posiada łazienkę przystosowaną dla potrzeb niepełnosprawnych.
Sala "Puchatków" wyposażona jest w pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć Metodą Marii Montessori. W każdej sali znajduje się kącik zabaw. Ogród przedszkolny to miejsce na aktywny wypoczynek. Znajduje się tu mały zieleniec, taras, plac do jazdy na rowerze oraz plac zabaw z piaskownicą, zjeżdżalnią, drewnianym domkiem.
W przedszkolu znajdują się również specjalistyczne gabinety do pracy terapeutycznej z dziećmi o specjalnych wymaganiach i potrzebach wychowawczo ? dydaktycznych. Gabinety te są wyposażone w niezbędne do pracy środki dydaktyczne, a przestronna sala gimnastyczna w sprzęt gimnastyczny i rehabilitacyjny.
Zajęcia
Naszym podopiecznym zapewniamy opiekę i udział w następujących zajęciach:
Zajęcia indywidualne
- terapia psychologiczna
- terapia logopedyczna
- rehabilitacja ruchowa
Zajęcia grupowe
- gimnastyka korekcyjna
- rytmika
- metoda Ruchu Rozwijającego Veroniki Sherborne
Zajęcia rewalidacyjne: dla dzieci kwalifikujących się do przedszkola jednak z różnych powodów np. dodatkowe schorzenie, nie mogących do niego uczęszczać. Te dzieci korzystają z indywidualnych zajęć z pedagogiem, logopedą, psychologiem i rehabilitantem.
Terapia zajęciowa: są to zajęcia dydaktyczne grupowe i indywidualne, które odbywają się w poszczególnych grupach według programu opracowanego przez nauczycieli prowadzących.
W pracy z dziećmi wykorzystywane są różnorodne formy i metody terapeutyczne. Najlepsze efekty uzyskujemy stosując elementy wielu aktywnych metod, między innymi: Metody Dobrego Startu, Integracji Sensorycznej, Veroniki Sherborne, Teacha, Blissa, Knilla, Porannego Kręgu.